Zdaniem ekspertów dalsze windowanie cen to ślepy zaułek, a zwyczaje zakupowe klientów powinny raczej przynieść zmianę zwyczajów wśród sprzedających.
Przełom 2022 r. i 2023 r. przez negatywne skutki wojny i inflacji jest dla wielu firm dużym wyzwaniem. Co drugi przedsiębiorca oferujący usługi i produkty w segmencie B2B spodziewa się mniejszych zamówień ze strony klientów, a co trzeci – opóźnień w płatnościach. Co ósmy właściciel firmy z sektora MŚP liczy się z brakiem zapłaty.
W minionym roku firmy z sektora MŚP częściej sięgały po faktoring. Co trzecia firma była też zainteresowana usługą płatności ratalnych. Małe przedsiębiorstwa deklarowały, że są skłonne finansować w ten sposób zakupy o wartości blisko 70 tys. zł, a mikrofirmy – 20 tys. zł. 3/4 kupujących wybrałoby okres spłaty do 12 miesięcy.