Raciborscy bibliotekarze wzięli udział w szkoleniu

szkolenie Kompetentny bibliotekarz = nowoczesna biblioteka

„Kompetentny bibliotekarz = nowoczesna biblioteka”  to szkolenie, w którym we wrześniu wzięli udział raciborscy bibliotekarze. Tematem spotkania była budowa potencjału biblioteki wobec wyzwań nowych pokoleń.


Kim jest pokolenie Y i Z? Co ich wyróżnia? I dlaczego pokolenie Y nazywamy cyfrowymi imigrantami a pokolenie Z cyfrowymi tubylcami? Nowy rok szkolny raciborska biblioteka rozpoczęła od szkolenia „Jak przyciągnąć Millenialsów (Y) oraz pokolenie „Z” do bibliotek?”, które poprowadził Marcin Skrabka z firmy Good Books. Prowadzący przedstawił garść statystyk, zdradził z jakich urządzeń mobilnych najchętniej korzystają omawiane pokolenia, podzielił się z uczestnikami ciekawymi pomysłami na zorganizowanie przestrzeni bibliotecznej spełniającej wymogi pokolenia „Z” i zaproponował szereg działań mających na celu przyciągniecie do biblioteki Millenialsów.
Kolejne szkolenie dotyczyło technik badających potrzeby użytkowników bibliotek. Prowadzący spotkanie – Marcin Skrabka omówił m.in. różnorodne techniki badawcze, w tym narzędzia online oraz podpowiedział jak analizować zgromadzone dane. Znajdź cel ankiety, postaraj się zrobić jak najkrótszą ankietę, w jednym pytaniu pytaj o jedną rzecz, ale także: stosuj narzędzia internetowe, znajdź wolontariuszy przy dystrybucji czy ustaw tablet do głosowania przy ladzie bibliotecznej. To tylko niektóre z bardzo szczegółowych wskazówek dotyczących zbudowania krok po kroku idealnego kwestionariusza, które zostały omówione w trakcie szkolenia.
Czy biblioteka jest firmą a czytelnik klientem? Ostatnie wrześniowe szkolenie w ramach projektu „Kompetentny bibliotekarz = nowoczesna biblioteka” wprowadziło bibliotekarzy w świat marketingowych strategii. Prowadząca szkolenie Marta Kryś z Good Books omówiła czym jest branding a czym pozycjonowanie na rynku i na konkretnych przykładach pokazała, jak dobra reklama może oddziaływać na potencjalnego klienta. Poruszono także temat wykorzystywania nowych technologii informacyjnych a na koniec sprecyzowano, które działania promocyjne odnoszą wymierne korzyści w bibliotekach a których lepiej unikać.

- reklama -

Projekt dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.

oprac./A/

fot. MiPBP Racibórz

- reklama -

KOMENTARZE

Proszę wpisać swój komentarz!
zapoznałem się z regulaminem
Proszę podać swoje imię tutaj