Rafako i ARP zaprezentowały prototyp ebusa w Katowicach

0
Rafako ebus
Prezes RAFAKO E-bus Ebus Michał Maćkowiak oraz wiceprezes Agencji Rozwoju Przemysłu S.A. Paweł Kolczyński. Fot. ARP

Spółki Agencja Rozwoju Przemysłu (ARP), Rafako oraz Rafako Ebus razem wystartowały w konkursie NCBiR „Niskoemisyjny transport publiczny”. Celem podjętej współpracy jest produkcja seryjna autobusu. Pojazd jest obecnie na etapie homologacji – podaje ARP.

9 października Rafako zaprezentowało prototyp autobusu elektrycznego. – Wczoraj podczas Impact Mobility Revolution 19′ w Katowicach wraz z ARP zaprezentowaliśmy prototyp autobusu elektrycznego, który jest podstawą rozwiązań technologicznych dla konsorcjum złożonego z #ARP, #Rafako i Rafako Ebus. Wspólnie startujemy w konkursie NCBiR „Niskoemisyjny transport publiczny”, a naszym celem jest seryjna produkcja autobusu, który jest obecnie na etapie homologacji. Zobaczcie, jak wyglądała premiera prototypu Rafako Ebus! – pisze w mediach społecznościowych Rafako E-bus.

- reklama -

Impact Mobility Revolution – premiera prototypu autobusu elektrycznego

English version below! Wczoraj podczas Impact Mobility Revolution 19' w Katowicach wraz z ARP zaprezentowaliśmy prototyp autobusu elektrycznego, który jest podstawą rozwiązań technologicznych dla konsorcjum złożonego z #ARP, #Rafako i Rafako Ebus. Wspólnie startujemy w konkursie NCBiR "Niskoemisyjny transport publiczny", a naszym celem jest seryjna produkcja autobusu, który jest obecnie na etapie homologacji. Zobaczcie, jak wyglądała premiera prototypu #RafakoEbus! Yesterday during Impact Mobility Revolution 19' in Katowice we presented a prototype of an electric bus. It is the basis of technological solutions for the consortium of ARP, Rafako and Rafako Ebus. Together, we take part in the "Low-emission public transport" competition of the National Center for Research and Development. Our goal is mass production of the bus, which is currently at the approval stage. See what the premiere of the Rafako Ebus prototype looked like!

Publiée par RAFAKO E-BUS sur Jeudi 10 octobre 2019

– W 2018 roku Polska była największym unijnym eksporterem autobusów elektrycznych z ponad 36 procentowym udziałem w rynku, wartym prawie 55 milionów euro. Ale niskoemisyjny transport publiczny to nie tylko eksport, to także wymiana krajowego taboru, związana z ochroną środowiska naturalnego. Już dziś wiemy, że zapotrzebowanie na autobusy tego typu zgłaszają co najmniej 62 gminy. Niemal 800 sztuk autobusów elektrycznych to pewna liczba na najbliższe lata i to zapotrzebowanie będzie systematycznie rosło. To nie tylko dobry biznes, ale także wyraz naszej troski o środowisko naturalne. Dlatego połączyliśmy siły i razem z RAFAKO Ebus wystartowaliśmy w konkursie NCBiR. Jestem przekonany, że to początek dobrej współpracy, która obu stronom przyniesie wiele korzyści – powiedział Paweł Kolczyński, wiceprezes Agencji Rozwoju Przemysłu S.A.

Zaprezentowany ebus jest relatywnie mały, bo mierzy 8,5 m. Jednocześnie charakteryzuje się dużą efektywnością – mieści 65 osób. Autobus w wersji podmiejskiej i szkolnej może pokonać dystans ponad 140 km, po czym następuje ładowanie za pośrednictwem umieszczonych na pokładzie ładowarek. W wersji miejskiej autobus pokona ponad 70 km. Czas ładowania za pośrednictwem pantografu jest imponujący – to 15 minut do 90% pojemności baterii.

Od początku podkreślano, że elektryczny autobus Rafako został zaprojektowany jako ebus, a nie jest adaptacją modelu z silnikiem diesla. – E-BUS RAFAKO to pojazd, który już na etapie założeń został zaprojektowany jako, w zależności od wariantu: miejski, podmiejski lub szkolny autobus elektryczny. Nie jest adaptacją modelu z silnikiem diesla, jak w większości tego typu pojazdów na rynku. To nowoczesna konstrukcja, w której bateria jest zamontowana pod podwoziem. Pozwala to z jednej strony na zachowanie sterowności i komfortu jazdy autobusem, ale także niskiego podwozia, dzięki czemu pojazd jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Jestem przekonany, że te przewagi konkurencyjne zdecydują o jego rynkowym sukcesie – powiedział Michał Maćkowiak, prezes RAFAKO E-bus.

/źródło: ARP S.A. oprac. c/

- reklama -

Ogłoszenia PLUSYdlaBIZNESUWięcej ogłoszeń branżowych >>

KOMENTARZE

Please enter your comment!
zapoznałem się z regulaminem
Please enter your name here