Raciborskie wiadukty szersze i wyższe. Trwają uzgodnienia z PKP PLK S.A.

Wiadukty
Fot. Urząd Miasta Racibórz

Największą poprawę jakości i komfortu przejazdu będą mogli odczuć mieszkańcy i kierowcy korzystający z wiaduktu na Eichendorffa.

Dobiegają końca prace projektowe zlecone przez PKP PLK S.A. dla zadania pn. Przebudowa stacji Racibórz wraz z wybranymi elementami infrastruktury kolejowej przyległych szlaków w ramach projektu inwestycyjnego „Prace na linii kolejowej E-59 na odcinku Kędzierzyn-Koźle-Chałupki”. Inwestorem jest PKP PLK, natomiast wykonawcą dokumentacji firma WYG International Sp. z o.o.

- reklama -

Miasto Racibórz opiniuje oraz wnosi swoje uwagi w ramach prowadzonych uzgodnień. Zadanie obejmuje m. in. przebudowę wiaduktów przy ulicach: Rybnickiej, Eichendorffa i Piaskowej. Projektowane rozwiązania mają wpłynąć na usprawnienie komunikacji w mieście. Parametry wiaduktów znacznie się poprawią, choć w żadnym z wymienionych obiektów nie uda się uzyskać prześwitów 4 metrowych – a to dlatego, że możliwość dokonania takiej przebudowy obwarowana jest szeregiem ograniczeń wynikających chociażby z umieszczenia w pasie drogowym infrastruktury podziemnej lub dopuszczalnych nachyleń zjazdów i podjazdów przy wiaduktach. Duże samochody ciężarowe pod wiaduktem się nie zmieszczą, ale już kierowcy samochodów osobowych lub dostawczych odczują różnicę.

Największą poprawę jakości i komfortu przejazdu będą mogli odczuć mieszkańcy i kierowcy korzystający z wiaduktu na Eichendorffa. Zgodnie z projektem po przebudowie ruch przez wiadukt będzie odbywał się dwukierunkowo, szerokość jezdni będzie wynosić 6 m, wysokość wiaduktu (prześwit) powiększy się o ok. pół metra z obecnych 310 cm do 350 cm. Pojawi się ciąg pieszo-rowerowy o łącznej szerokości w najszerszym miejscu 370 cm. Po przebudowie rozwiązana zostanie także kwestia odwodnienia wiaduktu. Prace obejmować będą oprócz przebudowy samego obiektu, także przebudowę sieci: wodociągowej i kanalizacyjnej, a także przebudowę układu komunikacyjnego w odległości do 200 m od wiaduktu. Wyzwaniem dla miasta i inwestora będzie spięcie tego zadania z planowaną do realizacji przez Miasto przebudową przepompowni przy ul. 1 Maja.

Czytaj także: Czy PKP pomoże rozwiązać problem wiaduktów?

/UM Racibórz publ. c/

- reklama -

KOMENTARZE

Proszę wpisać swój komentarz!
zapoznałem się z regulaminem
Proszę podać swoje imię tutaj