Wojna wpłynęła w silnym stopniu na decyzje związane z podnoszeniem cen w przypadku 70% firm.
Negatywny wpływ wojny w Ukrainie na przynajmniej jeden obszar swojej działalności odczuło 94% polskich firm. Według analityków Polskiego Instytutu Ekonomicznego skutki wojny dotykają polski biznes bez względu na wielkość firmy czy rodzaj prowadzonej działalności. Od wybuchu wojny 75% badanych przedsiębiorstw wskazuje ją jako barierę silnie utrudniającą prowadzenie biznesu.
Wojna wpłynęła w silnym stopniu na decyzje związane z podnoszeniem cen w przypadku 70% firm. Częściej na podwyżki cen decydowały się firmy małe niż duże, a w branżach najczęściej ceny podnosiły przedsiębiorstwa handlowe i TSL. Według 63% przedsiębiorców wojna w Ukrainie silnie wpływa na wyższe koszty prowadzonej działalności, a im większe przedsiębiorstwo, tym więcej firm wskazuje na duży jej wpływ na wyższe koszty.