Doskonalenie umiejętności związanych z udzielaniem wartościowego feedbacku niesie ze sobą korzyści dla menedżera.
Jednym z elementów budowania zaangażowania pracowników jest regularne udzielanie im informacji zwrotnej na temat ich działań i wyników. Jednak nie wszyscy szefowie o tym pamiętają. Tylko 42% respondentów badania Hays Poland otrzymuje regularną informację zwrotną od przełożonego. 55% ankietowanych może na niego liczyć rzadziej niż raz w miesiącu. Zaledwie 18% ankietowanych profesjonalistów zadeklarowało, że informacja zwrotna jest im udzielana kilka razy w tygodniu.
– Prawdziwy lider powinien wiedzieć, że jakość i częstotliwość informacji zwrotnej mają wpływ na dalsze postępy pracownika i jego rozwój w strukturze firmy. Co więcej, szczera i regularna komunikacja jest kluczowa w skutecznej współpracy i utrzymywaniu partnerskich relacji. Może również zminimalizować prawdopodobieństwo wystąpienia nieporozumień w zespole. Warto o niej pamiętać bez względu na rolę czy staż pracownika – podkreśla Agnieszka Kolenda, dyrektor wykonawcza w Hays Poland.