Na znaczeniu zyskują kompetencje, które, choć nie są nowe, to obecnie dotyczą coraz młodszych pokoleń – jak umiejętności związane z grafiką i designem, programowaniem czy tworzeniem gier.
68% Polaków chętnie inwestuje w siebie, natomiast co piąty przyznaje, że tego nie robi.
W grupie osób w wieku 20-24 lat na samorozwój stawia 82% ankietowanych, w grupie 25-34 lat 74%, w wieku 35-44 lat 68%, a w grupie 45-55 lat – 56%. Robi tak 78% osób z wykształceniem wyższym, 68% ze średnim i 58% z podstawowym
63% badanych inwestuje poprzez uczenie się nowych rzeczy, 54% dba o rozwijanie swoich pasji, 41% uprawia sport, 12% bierze udział w zajęciach językowych, a 17% udzieliło odpowiedzi „żadne z powyższych”. Wybierając zajęcia dodatkowe, 56% ankietowanych preferuje naukę języka obcego. – Globalizacja spowodowała, że znajomość przynajmniej jednego języka obcego stała się koniecznością, a umiejętność porozumiewania się w więcej niż jednym języku obcym to atut pomagający odnaleźć się na rynku pracy – skomentował Marcin Grzelak.