Powstała petycja o przywrócenie ruchu na linii kolejowej 176

linia kolejowa 176 markowice
Linia kolejowa nr 176 w Raciborzu-Markowicach. Fot. arch. red.

TEK podkreśla, że argument o konieczności likwidacji torów pod budowę drogi Racibórz – Pszczyna jest nietrafiony.

Towarzystwo Entuzjastów Kolei wystosowało otwarty apel do Ministerstwa Infrastruktury o przywrócenie ruchu kolejowego na linii nr 176 Racibórz Markowice – Olza. Swoje poparcie można wyrazić, podpisując petycję.

- reklama -

Jak podkreślają autorzy petycji, drogami położonymi wzdłuż wspomnianej linii przejeżdżają codziennie dziesiątki ciężarówek przewożących miliony ton urobku ze żwirowni. Ruch ten powoduje nie tylko ogromne zniszczenia nawierzchni lokalnych dróg, za których remonty płacą wszyscy podatnicy, ale również stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa mieszkańców i negatywnie wpływa na jakość życia. Wcześniejsza petycja, pod którą podpisało się 172 mieszkańców Lubomi, została już przesłana do resortu infrastruktury. Jednak jak wskazuje TEK, głos lokalnej społeczności został zlekceważony.

Obecnie każdy zainteresowany może jeszcze wyrazić swoją opinię w ramach konsultacji społecznych. Uwagi można przesyłać mailowo do 14 maja na adres: [email protected] lub osobiście w dniach 19–21 maja w godz. 10:00–12:00 w sali nr 13 budynku Sekcji Eksploatacji PKP PLK przy ul. Pocztowej 2A w Raciborzu.

TEK podkreśla również, że argument o konieczności likwidacji torów pod budowę drogi Racibórz – Pszczyna jest nietrafiony. – Raciborzanie! To nie tory przeszkadzają w budowie drogi, tylko wadliwy projekt węzła, w którym przewiduje się przyblokowanie ruchu na Brzeskiej za pomocą dwóch rond w odległości kilkudziesięciu metrów zamiast uczciwego skrzyżowania bezkolizyjnego. To nie wy zapłacicie za budowę drogi. Ale za jeżdżenie nią – już tak – twierdzi TEK.

Petycję można podpisać na stronie www.petycjeonline.com/linia176.

Przypomnijmy – pod koniec marca Minister Infrastruktury wyraził zgodę na wznowienia procesu likwidacji fragmentu linii kolejowej z Raciborza-Markowic do Olzy, co umożliwi budowę kolejnego odcinka drogi Racibórz – Pszczyna zgodnie z pierwotnymi założeniami. Po uzyskaniu wszystkich niezbędnych pozwoleń i zapewnieniu finansowania przez zarząd województwa prace budowlane mogłyby ruszyć na przełomie 2026 i 2027 r., a otwarcie w najbardziej optymistycznym wariancie może nastąpić dwa lata później.

Czytaj także: TEK chce wykorzystania linii kolejowej nr 176 zamiast jej likwidacji pod nową drogę

oprac. /kp/

- reklama -

1 KOMENTARZ

  1. wyobraźcie sobie pociągi towarowe kursujące przy arboretum, oborze i labiryncie? wyście na głowy poupadali 😀

KOMENTARZE

Proszę wpisać swój komentarz!
zapoznałem się z regulaminem
Proszę podać swoje imię tutaj