Globalne emisje dwutlenku węgla związane z produkcją energii wzrosły w 2021 r. o 6%, osiągając rekordowy poziom i całkowicie niwecząc spadki, jakie udało się uzyskać w związku z pandemią.
W ocenie ONZ kryzys klimatyczny, pandemia koronawirusa i rosnąca liczba konfliktów cofnęły świat w realizacji 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju, dlatego niezbędne jest m.in. większe zaangażowanie biznesu. Także większość Polaków uważa, że marki są zobowiązane do inwestowania w zrównoważoną produkcję swoich produktów i usług. – Zmiana klimatu, która w tej chwili następuje, jest wynikiem działania człowieka i takiego rozwoju gospodarczego, który ma na względzie produkcję i pozyskiwanie dóbr bez specjalnego zagłębiania się w koszty środowiskowe. Dlatego też zaangażowanie biznesu w przeciwdziałanie kryzysowi klimatycznemu jest niezbędne – podkreśla Maria Andrzejewska.