Na ulicach polskich miast pojawiły się plakaty z napisem „Kochajcie mnie, mamo i tato”. Grafika informuje, że 80% nastolatków LGBT+ nie jest akceptowanych przez swoich rodziców. Kampania jest odpowiedzią na akcję pochodzącej z powiatu raciborskiego Fundacji Nasze Dzieci- Edukacja, Zdrowie, Wiara.
Przypomnijmy, pod koniec 2020 roku polskie ulice zostały zalane plakatami z dzieckiem w łonie matki, które kształtem przypominało serce. Warto dodać, że wcześniej Trybunał Konstytucyjny wydał wyrok, w którym orzekł o niekonstytucyjności przepisu dopuszczającego aborcję w przypadku dużego prawdopodobieństwa ciężkiego i nieodwracalnego upośledzenia płodu. Z biegiem czasu na plakatach pojawiły się dodatkowe treści, były to hasła takie jak „Jestem zależny. Ufam Tobie”, „Życie ma sens” czy „Hospicja perinatalne”. Na grafikach pojawił się też adres strony internetowej, który odsyłał do witryny pochodzącej z Kornic (gmina Pietrowice Wielkie) Fundacji Nasze Dzieci – Edukacja, Zdrowie, Wiara.
Część społeczeństwa odebrała akcję jako antyaborcyjną. Zapytaliśmy więc fundację, jaki jest cel kampanii oraz jakie wartości promuje. – Celem nadrzędnym tej akcji, jak i samej działalności Fundacji Nasze Dzieci – Edukacja, Zdrowie, Wiara jest afirmacja życia we wszystkich jego aspektach. Założeniem kampanii bilbordowej było pokazanie w symboliczny sposób: piękna dziecka i miłości matki do dziecka oraz to, że w łonie matki jest prawdziwy człowiek. Grafikę każdy powinien zinterpretować w własnym sumieniu, tak jak uważa, nic nie narzucamy – czytamy w odpowiedzi, jaką przesłano do naszej redakcji.
Kochajcie się mamo i tato
W kolejnym etapie kampanii na ulicach polskich miast pojawiły się plakaty z napisem „Kochajcie się mamo i tato”. Tym razem umieszczono na nich adres www.sychar.org oraz logotyp Wspólnoty Trudnych Małżeństw SYCHAR, jednak organizatorem akcji jest także Fundacja Nasze Dzieci – Edukacja, Zdrowie, Wiara.
Czym zajmuje się wspólnota SYCHAR? „Celem akcji plakatowej jest promocja wartości miłości małżeńskiej i rodzicielskiej. Nie ma ona innych celów poza pokazywaniem wagi dobrych, prawidłowych relacji pomiędzy rodzicami, małżonkami dla tworzenia trwałych więzi małżeńskich i rodzinnych, co stanowi podstawę prawidłowego, zdrowego rozwoju dzieci” – czytamy w informacji prasowej Wspólnoty Trudnych Małżeństw SYCHAR z 15 lutego.
Reakcja organizacji LGBT+
Teraz mieszkańcy kilku miast, w pierwszej kolejności Warszawy, Poznania, Wrocławia i Trójmiasta, mogą obserwować nową kampanię, która niewątpliwe nawiązuje do tej autorstwa śląskiej fundacji. Jej przesłanie jest jednak inne, a inicjatorami są organizacje wspierające osoby LGBT+.
Oto, co o kampanii można przeczytać na stronie kochajciemnie.pl: „Cały kraj został zalany plakatami z antyaborcyjnym przesłaniem. Kolejna odsłona to hasło udające, że napisało je dziecko: „kochajcie się, mamo i tato”. Naszym zdaniem najważniejsze jest to, żeby w pierwszej kolejności rodzice kochali swoje dziecko. Niestety – coś, co powinno być oczywiste, w przypadku dzieci LGBT+ wcale nie jest normą”.
Autorką pomysłu i obrazka na plakaty jest Karolina „Szarosen” Plewińska. Grafiki mają pojawić się także w mniejszych miastach Polski.
https://www.facebook.com/grupastonewall/posts/2251020858374881
/oprac. c/