– Jest ogromna szansa, że jeśli solidarnie przystąpimy do programu szczepień, to będzie to już ostatnia prosta – powiedział Mateusz Morawiecki. Wśród ambasadorów kampanii znalazła się m.in. raciborska lekkoatletka Justyna Święty-Ersetic
50 ambasadorów – gwiazd świata sportu i aktorów – bierze udział w nowej odsłonie kampanii prowadzonej przez KPRM „Ostatnia prosta”. Premier Mateusz Morawiecki, szef KPRM Michał Dworczyk oraz sportowcy oficjalnie zainaugurowali kampanię na Stadionie Narodowym. – Jest ogromna szansa, że jeśli solidarnie przystąpimy do programu szczepień, to będzie to już ostatnia prosta – powiedział Mateusz Morawiecki.
O tym, jak ważne są szczepienia, nie tylko dla sportowców, mówili w piątek także mistrzyni olimpijska w pływaniu Otylia Jędrzejczak, Kinga Dróżdż – wicemistrzyni świata w szermierce na wózku, zdobywca mistrzowskich tytułów w pchnięciu kulą Konrad Bukowiecki oraz medalista olimpijski, lekkoatleta Paweł Małachowski. Zaprezentowano też spot, w którym do szczepionek zachęca aktor Maciej Musiał. Wśród ambasadorów kampanii znaleźli się też m.in. raciborska lekkoatletka Justyna Święty-Ersetic, Robert Kubica – kierowca Formuły 1 czy himalaista czy narciarz i biegacz wysokogórski Andrzej Bargiel. Do kampanijnej ekipy dołączyli też aktorzy – Cezary Pazura i Maciej Musiał.
– Dla nas, dla sportowców jest bardzo ważne, aby móc wrócić do regularnych treningów, na areny sportowe. Ale z aktywności fizycznej korzystamy wszyscy. Szczepmy się zatem wszyscy. Dla siebie i dla innych, żeby czuć się bezpiecznie – mówiła Otylia Jędrzejczak. – Szczepionki mają ogromne znaczenie. Szczepienie daje wewnętrzny spokój. Cieszę się, że mogę tu być i dawać innym przykład do szczepień – dodała Kinga Dróżdż.
– Chyba jak mało kiedy w życiu w przypadku walki z koronawirusem pasuje hasło „Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego” – zauważył premier Mateusz Morawiecki. – Bo jedna zakażona osoba, która wchodzi na przykład do tramwaju, może wywołać lawinę zakażeń. Chciałbym, żebyśmy na ostatniej prostej jak w sztafecie przekazywali sobie pałeczkę i szli do szczepień. Liczę, że uda się nam osiągnąć zbiorową w ciągu kilkunastu tygodni – dodał szef polskiego rządu.
Kampania „Ostania prosta” będzie realizowana na szeroką skalę – w telewizji, radiu i prasie oraz na ulicach, gdzie zwisną billboardy i plakaty. Także w internecie – na kanałach VOD, ale też w mediach społecznościowych. W sumie wykorzystanych zostanie ponad 7000 nośników. Planowane są również lokalne akcje promocyjne. – To największa w historii kampania profrekwencyjna. I też jedna z najważniejszych, bo od niej będzie zależał nasz powrót do normalności – podsumował szef KPRM i pełnomocnik rządu ds. szczepień Michał Dworczyk. – Nie ograniczymy się tylko działań w mediach. Wyjdziemy z ofertą do samorządów, do placówek opieki zdrowotnej. Liczymy, że dzięki temu uda się przyspieszyć szczepienia osób powyżej 60. roku życia – dodał.
oprac. /kp/