Tylko 34% pracowników ma poczucie, że pracodawcy dbają o rozwój ich kompetencji. Dlatego często biorą sprawy rozwoju zawodowego w swoje ręce.
98% pracowników deklaruje, że zależy im na rozwoju zawodowym. Niemal połowa twierdzi, że ich motywacją do rozwoju jest satysfakcja związana z uczeniem się nowych rzeczy, a 38% rozwija się zawodowo, aby podnieść swoją samoocenę. 44% przyznaje natomiast, że traktuje rozwój zawodowy jako szansę na wyższe zarobki u przyszłego pracodawcy.
Na rozwoju zawodowym bardziej zależy kobietom niż mężczyznom. O bardzo dużym zainteresowaniu tym aspektem mówi ok. 20% kobiet i 15% mężczyzn. Potrzeba rozwoju zawodowego wyraźnie częściej deklarowana jest wśród młodszych pracowników do 30. roku życia, a także wśród osób z wyższym wykształceniem.
Chęć rozwoju zawodowego to przyczyna zmiany pracy dla blisko 45% ankietowanych. Do 68% podniósł się odsetek badanych, którzy twierdzą, że gdyby zaszła taka potrzeba, to znajdą taką samą lub lepszą pracę. Miej niż połowa ankietowanych uważa, że pracodawcy dbają o ich rozwój zawodowy. Jeśli chodzi stricte o rozwój kompetencji, to tylko 34% ma poczucie, że pracodawcy o to dbają, podczas gdy 60% jest przekonanych, że firmy powinny o to dbać.