Część pracodawców wykonała już pierwszy, najtrudniejszy i najbardziej potrzebny krok — zrozumieli potrzebę wsparcia pracowników, szczególnie w tych trudnych czasach.
Wzrost kosztów prowadzenia biznesu i zatrudniania jest coraz bardziej odczuwalny dla pracodawców. Rośnie liczba tych, którzy dbają o swój zespół, ponieważ wiedzą, że bez pracowników firma nie przetrwa. Nie zawsze chodzi jednak o wzrost wynagrodzenia czy premię. Do benefitów cieszących się obecnie największą popularnością należy wsparcie finansowe udzielane przez pracodawcę w formie konkretnych usług, najczęściej w postaci dodatkowego ubezpieczenia oraz pakietów medycznych, ale też zakupów.
– Wiele organizacji zaczyna zwracać uwagę i dbać również o prywatny czas oraz życie pracownika. Do tej pory musieli oni sami dbać o załatwianie spraw życia codziennego. Obecnie tym obszarem obowiązków domowych zajmuje się ich przełożony, a dokładnie usługodawca, któremu szefowie płacą za zrealizowanie działania wybranego przez pracownika. Polacy, którzy mają tego typu wsparcie, nie muszą już sprzątać mieszkania czy myć okien, bo zrobi to za nich ktoś inny – mówi Przemysław Mroczek.