Chcesz sprawdzić historię swoich e-recept i e-skierowań? Nie pamiętasz, jaką dawkę leku lekarz przepisał twojemu dziecku? Zaloguj się do Internetowego Konta Pacjenta (IKP) i zyskaj dostęp do tych i wielu innych danych medycznych.
Czym jest Internetowe Konto Pacjenta (IKP)?
Internetowe Konto Pacjenta to bezpłatna internetowa aplikacja, dzięki której w łatwy, szybki i bezpieczny sposób odnajdziesz informacje o swojej elektronicznej dokumentacji medycznej. Z aplikacji skorzystasz na komputerze, tablecie lub smartfonie z dostępem do internetu.
Dzięki Internetowemu Kontu Pacjenta, rozproszone dotychczas dane medyczne będą dostępne w jednym miejscu.
Dzięki IKP będziesz mieć w jednym miejscu:
swoją dokumentację medyczną — na przykład e-recepty i e-skierowania, a wkrótce także swoje wyniki badań czy wypis ze szpitala,
informacje o:
wysokości refundacji:
kupionych leków i innych produktów medycznych,
świadczeń wykorzystanych w ramach NFZ — na przykład przebytego zabiegu lub badania,
zaleconej dawce leków,
zaplanowanych świadczeniach refundowanych przez NFZ, takich jak wizyta u twojego lekarza specjalisty czy planowany termin rehabilitacji.
Wkrótce w IKP sprawdzisz także swoje deklaracje wyboru lekarza, pielęgniarki lub położnej publicznej służby zdrowia (POZ).
Za pomocą IKP:
odbierzesz i zrealizujesz e-recepty:
od lekarza — nawet bez konieczności wizyty, jeśli potrzebujesz dalszego leczenia,
od pielęgniarki lub położnej — zarówno po wizycie, jak i po konsultacji telemedycznej (na odległość),
sprawdzisz i pobierzesz otrzymane e-recepty i e-skierowania,
otrzymasz powiadomienia o wystawionych e-receptach i kody do ich realizacji — mailem lub esemesem,
sprawdzisz historię swoich wizyt, za które zapłacił Narodowy Fundusz Zdrowia (NFZ),
dasz innej osobie dostęp do swoich danych medycznych lub informacji o stanie swojego zdrowia.
Jak uzyskać dostęp do Internetowego Konta Pacjenta w prostych krokach?
Załóż Profil Zaufany – jeżeli jeszcze go nie posiadasz.
Zaloguj się do Internetowego Konta Pacjenta za pomocą Profilu Zaufanego.
Masz już dostęp do wszystkich funkcjonalności Internetowego Konta Pacjenta.
Pamiętaj, że logowanie do IKP poprzez Profil Zaufany, gwarantuje pełne bezpieczeństwo Twoich danych.
Masz pytania lub wątpliwości?
Odwiedź stronę gov.pl— dowiesz się między innymi, jak i gdzie zrealizujesz e-receptę.
Skorzystaj z zakładki Pomoc dostępnej po zalogowaniu do IKP — znajdziesz tam krótką instrukcję użytkownika.
Zadzwoń pod numer infolinii IKP — 19 457 (opłata zgodnie z taryfą operatora).
EmZet
#ŚlUW